torsdag 4 februari 2010

Första hela natten!


Man får det man förtjänar som det heter. Visst, absolut, det är väl okej i sak. Själv har jag fått uppleva ettpartre4:a barn som alla sovit på det hela ganska dåligt, faktiskt väldigt dåligt de flesta av dem.

Jobbigt, absolut, men problem? Egentligen tveksamt, sett ur ett lite större perspektiv. De är alla glada och friska, vilket i sig är en gåva från ovan!

Hur som helst, nu blåser nya vindar i Riabackes förortsboning. Härom natten sov minstingen sin första HELA natt, någonsin! Bilden till höger är beviset, det är min iPhone som registrerat aktiviteterna i sängen (sömnrelaterade aktivitetena ska väl tilläggas). Undrens tid är således inte förbi. Morgonen därpå rådde det karnevalsstämning i den trånga köksgången, där det annars brukar hetta till en smula.

Tänk vad ofantligt bra livet är då det största ”problem” man har är att barnen sover lite dåligt – under något årtionde eller så. Jag skäms ibland när jag gnäller på dessa bitar, detta ska per definition inte gå in under rubriken problem. Tänk vad bra livet är då lite mer sammanhängande sömn är allt som behövs för att världen ska visa sig från ett helt nytt perspektiv!

Nu blir det två konferensnätter med sammanhängande sömn - och jag längtar redan hem!

Ps. …och så ber vi ödmjuka böner om att nästa lilla ska sova bättre – även fast det egentligen inte är något problem:-)ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar