fredag 5 mars 2010

Sloppy Friday

Förra fredagen skrev jag ett inlägg på idg-bloggen med rubriken Leisure Friday. Kan man sloppa till sig lite på fredagar - är det ok?

Jag har inte tyckt det förr, eller förr och förr - sen jag lämnade universitetsvärlden ska väl tilläggas. Där var det Leisure Friday hela veckan, fast slappare. Super sloppy leisure. Där gällde verkligen everything goes. Där är man lite finare på sitt lilla vis, man står över det där med kläder på något sätt – utan att tänka på det.

Märker att jag attraheras av detta modebloggartänk, om nu någon missat att det är det jag håller på med mellan raderna, då det är de bloggarna som ligger högt i kurs. Så, hur var det nu med min egen fredag här, alltså hur var det med min kläd-stil/sel idag?

Jag har plockat ihop en bildarsenal med mina attribut för dagen. Dock inte använt mig modebloggarstilknepet att fotografera mig själv i en spegel. Där går gränsen, just nu, men den kan komma att flyttas. Nåväl, kavaj PepeJ (ej med på bild), Nudie braxor och Earthkeepers boots, skjorta Eton med glatt paislymönster.

Dr. Thunström här på firman, ca 10 år yngre än undertecknad, har just välsignat hela rasket. ”Ingen gubbvarning på dig” som han uttryckte det. Skön kille där, han seglar genast upp som en av mina favvokompisar på förekommen anledning:-)

ps. ...allvarligt, är det inte lite farbrorvarning om man börja se ett mönster i samma kläduppsättning fredag efter fredag? ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar