onsdag 14 april 2010

Ett typiskt i-landsproblem i min lilla värld

Sitter nu på Arlanda Express och lyssnar på Pink Floyds Shine On You Crazy Diamond, allt under kontroll. Men så har det inte varit hela morgonen I can tell. Jag vaknade 04.45 och det kändes på det stora hela väldigt bra, men innan jag visste ordet av så ställdes jag inför problem - ett beslutsproblem.

Skulle jag äta vanlig frukost eller en minivariant? Om jag äter som vanligt så orkar jag inte med en baguette (salami och brie) ackompanjerad av en Monteriva latte – som jag alltid tar på väg till flyget. Det får bli en minivariant, väldigt lätt och utan min Arpeggio då jag inte kan köra Nespressomaskinen så tidigt (3 åringen riskerar att vakna -> no fun 05.00).

Anländer på Centralen och känner att min minivariant ändå var för mycket för att jag ska köra på min standardbaguette, så jag bestämmer mig för latten och en ostfralla ni vet. Men ne, det fanns inte, inte på nästa ställe heller. Gick då till Pressbyrån och där fanns det! Fralla + kaffe + DN för 54 kr (eller ngt liknande), kanon – eller? Jag hade ju redan igår bestämt mig för Monteriva. Pressbyråpaketet kunde jag köpa för endast 29 kr, vilket var ett frukosterbjudande. Ska jag sänka ambitionsnivån på kaffet och köra på Pressbyråfrallan och bondkaffe, ja så gör jag nog…, eller ne.

Det slutade med delar av ursprungsplanen, jag bytte ut baguetten mot en god smoothie och frukost får jag ju ändå på flyget – vad var problemet?

Hoppas frukosten smakar out there!

Ps. Ja, just ja. Jag är alltså på väg upp till Sundsvall för att hålla en utbildning för ett 10-tal höga chefer i konsten att fatta beslut. Jag kommer trycka på att det viktiga är att fokusera på möjligheter istället för att se problem;-) ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar