fredag 14 maj 2010

Har ni några braiga förslag?!?

Några dagar innan vi fick Maximilian så fick jag en fin present av mig fru, se bild. Hon vet hur länge jag suktat efter nya solglasögon. Gillar solglasögon, viktiga saker.

Solglasögon, skor och klockor avslöjar obönhörligen mannen – de skiljer agnarna från vetet. Jag fick solglasögonen för min insats i vårt joint-projekt, att skapa en ny liten människa. Jag blev verkligen glad. Men för att vara riktigt ärlig så var nöjet helt på min sida, utan att gå in på detaljer. Det var ju HON som gjorde själva jobbet, det STORA jobbet.

Alla ni som läst den fantastiska boken The Wisdom of Crowds vet ju att visheten i mångt finns där ute, bland er. Ni är visheten om ni inte väljer att bli ”ovisa” genom att för ofta göra precis såsom alla andra gör, men det är en annan historia. I detta fall behöver jag ER hjälp med att komma på något fint att köpa till henne!

Kom med förslag asap med kommentarer här på bloggen, och ni…, säg inget till henne - då det självklart ska bli en överraskning ;-)

Stort tack på förhand says glada//air

3 kommentarer:

  1. Det händer att människor köper gåvor till andra som de själva önskar att de hade fått ...

    SvaraRadera
  2. hmm ... först och främst, me like och det är så sant att glasögon, skor och klockor skiljer ut, tyvärr blir det inte så många kvar så klarar sig genom nålsögat, fast en del kompenserarv ju me charm ... whatever, grattis till underverket, och ja, jag håller med, hon gjorde ju liksom "grovjobbet" så en j-vligt fin present ska hon ha, röstar för något fint smycke, kanske tråkigt men en klassiker och något som hon har kvar som ett minne!!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Liz och Camilla, det lutar således åt ett par solglasögon (jag vet att hon gärna vill ha ett par - kanske var detta ett tecken Liz!) och ngt fint smycke:-)

    Och du Camilla, charm är ju inte så tokigt heller - sen kan du köpa på dem resten, ok?!

    Glad helg på er!

    SvaraRadera