lördag 5 juni 2010

Bland böcker och minnen

Håller på och fixar till nya kontors-/gästrummet hemma. Har just satt upp bokhyllorna och många böcker ser det ut att bli där.

Att det är dammigt är bara förnamnet. Softar spotify och bär böcker, dammar av dem och ställer upp dem i någon form av ordning. Organisationsrelaterade böcker för sig, beslutsanalytiska alster på egen plats, osv. Passar också på och rensar, bläddrar och färdas.

Oj, här har vi en avhandling om hållbar utveckling, hade nästa glömt bort henne, en YSSP:er kompis från sommaren på IIASA 2001. Och där har vi Olofs avhandling, tänk att det tog honom närmare 30 år att bli klar – grattis ännu en gång Olof. Kastar alla gamla böcker om industriell ekonom, sparar dock en översiktsbok som livlina. Alla böcker om etik i affärsvärlden åker också i korgen – de saknar värde och måste skrivas om. De har, som ni säkert noterat, inte fungerat så värst vidare bra.

Excellence in Public Relations and Communication Management
visar sig vara en bok som tillhört Malin, och dessförinnan Åsa S. Herrens vägar äro outgrundliga - Malin är i himlen och Åsa i USA för att starta företag. Malin, du är med oss varje dag! Åsa, lycka till i Amerika!

Simon French klassiska verk Decision Theory dyker plötsligt upp. Min handledares ord ringer än idag i mina öron; ”Börja med den här, detta är bibeln”, sa prof. Ekenberg myndigt. Det var en vacker vårvinterdag i början av april -99 och jag började läsa. Jag förstod verkligen ingenting. Vädret var bra och jag bytte hastigt ut boken mot kopp kaffe vid Sidsjöbacken. I mitt stilla sinne tänkte jag att det här blir nog bra in the long run.

Placerar mina sista 30 ex. av avhandlingen högst upp i en prydlig rad och konstaterar att slutet gott – allting gott!

//doc.

2 kommentarer:

  1. Fint! Var kan man få tag i din avhandling?

    Mvh Hanna

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna, tack för din undran!

    du kan ladda ned den på denna länk:
    http://www.dart-europe.eu/full.php?id=94414

    Håller du på med liknande saker själv?

    Glada//air

    SvaraRadera