söndag 20 juni 2010

ditt och datt

I fredags var det stor fest på jobbet, som jag missade. Riktigt skönt, faktiskt. Tre av barnen var utleasade och vi hade lite quality time för varandra, tillsammans med minstingen.

Viktigt att stanna upp, att hämta hem läget, att prata och ses på ett sätt som vardagen inte är anpassad för. På lördagsförmiddagen gick vi en långpromenad i det vackra vädret, längst med vattnet. Vi stämde av lite ”mitt i livet” och konstaterade att vi är så tacksamma för det vi har – och att vi alltjämt försöker göra medvetna val kring det existensiella. Vi var också glada för att vi tackat nej till kvällens 40-års kalas.

Vi konstaterade att det var ovanligt lite folk i rörelse, och kom sen på att många nog hade åkt in till stan för att bevittna bröllopet. Det hade vi inga planer på att göra. Väl hemma igen med alla i boet så hade vi TV:n på och sneglade lite på tillställningen. Det var riktigt fint och jag kände mig väldigt glad för att de dessutom fick så fint väder. Jag hörde någon tidigare i veckan säga att ”jag hoppas det regnar, jag gillar inte det där överhuvudtaget…” Det kan väl aldrig vara fel att önska någon en fin dag när de ska gifta sig - eller?!

Man ska som bekant se glad ut när man gifter sig, och det gjorde de verkligen. De såg så glada ut så jag är mkt benägen att tro att de var just så glada som de såg ut att vara. I morse sen så kollade vi på talet, Daniels tal. Imponerande. Om vi ska ha kungahus eller inte låter jag vara osagt och dagar som dessa känns frågan lite off, inte rätt dag att ta just det beslutet. Men eftersom vi nu har det så kan det ju vara bra att ha folk med på tåget som klarar av offentlighetens ljus. Klart att han (Daniel) hade fått hjälp med talet, allt annat hade varit tjänstefel. Men det var han som talade, det var han som levererade. Jag har bevittnat många som darrat på manschetten vid enklare tillställningar än den igår.

Vad sen gäller fotbolls VM så hoppas jag att Les Bleus och Engelsmännen åker all världens väg, liksom Italienarna. Vore härligt med lite nytt folkligt fotbollsblod i det stundande finalspelet. Våra Danska grannar är mer än välkomna att ansluta till festen, liksom Holländarna och gärna något eller några av de Afrikanska lagen. Samt, vilket knappast behöver nämnas - Argentina och Brasilien!

Hoppas du också haft en bra helg - med bra väder!

ps. på idg-bloggen är temat för dagen Sociala medier och nätverksbyggande ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar