onsdag 2 juni 2010

Processerna är A och O!

Gårdagen var en osedvanligt rörig dag och i mitt huvud dök frågan upp, frågan jag fått så många gånger förr – hur får ni det att gå ihop? - Det beror på vem som frågar och varför, brukar jag svara småleende.

Igår var det friluftsdag (tror jag) för två av de små, matsäckar skulle packas. Plättarna föll sönder i småsmulor så fort jag tog i dem. Frysen hade spelat oss ett spratt och ”gått ned” en stund för ett tag sen, där av detta. Idag var det bara en matsäck som skulle packas, med destination Tom Tits. På tal om frysen så misstänker vi att hela vitvaruparken är i maskopi. Diskmaskinen kraschade för någon vecka sedan och i nästa andetag stannade tvättmaskinen permanent. Undrar just vad frysen tänker nu, ser den också sin chans att byta miljö? Vem kan man lita på?

I dag ska frun träffa vänner, som är på besök från Kairo, mellan BVC-besök och dagislämning och hämtning. Jag säger lycka till – och jag menar det verkligen. Människorna planerar och gud skrattar som bekant och det torde gälla mer i dag än många gånger annars. Att pricka in ett möte med människor som har en +/- 4-6 timmars dimensionsvisare i sin klocka är inte alldeles enkelt:-)

Vi får det att gå ihop, alldeles oavsett vem som frågar och varför. Tricket ligger i att ligga steget före, planera, packa och förbereda på sena kvällningen. Vidare gäller det att ha processerna på plats, för när linjeverksamheten väl drar igång strax efter 06.00 så finns det inget utrymme för improvisation – då är det skarpt läge!

//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar