fredag 25 juni 2010

Midsommar och SEMESTER!

Fem (5) veckor framför oss och inte särskilt mkt som ska hinnas med! Kan det bli bättre? Ne.

Vi tjuvstartade med en kanondag på Kolmården i onsdags. Underbar dag, fint väder och Kolmården visade upp sig från sin bästa sida. En utflykt på 11-timmar där alla får med beröm godkänt. Annars är det lite ”random-touch” över det hela när air-team är ute, vissa av medlemmarna är inte fullt inne i gruppdynamiken och de sociala processerna ännu. Men det kommer med ålderns rätt när det fått ngt år på nacken, 2-3 sisådär.

Själv har jag i min ungdom haft som devis att ”hellre en dag som ett lejon än 100-år som ett får”, men har omvärderat efter dagen på Kolmården. Jag var på en jobbkurs i höstas och vi kategoriserades in i olika djurgrupper, jag blev klassificerad som lejon. Jag hade dock drag åt både st bernards- och ugglehållet, men mest lejon. På Kolmården kom vändningen som sagt, jag är mer uggla än lejon. Dels så såg vi inga lejon, vilket kan ha verkat till lejonklassificeringens nackdel, men framför allt så fick vi bevittna rovfågelsuppvisningen. Riiispect. Så häftigt. Bland annat hade de med en majestätisk berguv – som gjorde intryck på mig. Jag vill vara som han. Nog om det.

Fått många mail och kommentarer på mitt inlägg Situation S T H L M. Kul. Bland annat på IDG-bloggen från Ola som skrev att ”kul med en blogg som innehåller både IQ och EQ”, stor komplimang som värmer i sommarvärmen! Det uppstod också en rad med kommentarer på FB på temat. Värt att tänka på, inte minst i dessa midsommartider!

Just avslutat en god midsommarlunch och styr strax vår airbus till svärföräldrarna för fortsatt firande. Hoppas alla ni där ute har en underbar midsommar med värme, kärlek och samförstånd!

Allt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar