söndag 1 augusti 2010

Arbetarklassbotox

Semestern lider mot sitt slut. Ska jag vara riktigt noga så är den redan över, tog slut 17.00 i fredags.

Kollar mig i spegeln och konstaterar färre rynkor än innan semestern! Men det var väl bra tänkte jag, först. Ställer mig sen på vågen och konstaterar x-tra kilon. Hm…, börjar misstänka att rynkorna fått ge med sig för Pers såser, min frus efterrätter och …, och min egen lättja. Önskar att jag helt sonika kunde skylla på någon annan – vilket som bekant ligger närmast tillhands – men det kan jag inte, i vart fall inte med hedern i behåll.

Ok, låt oss se lite positivt på det hela tänker jag. Vi har haft en underbar semester och några x-tra kilon, högst tillfälliga dessutom, är ju inte hela världen. Färre rynkor, ungefär som Botox. Grädd- och såsbotox i mitt fall. Känns mer okej än att köra nålar i ögat – eller strax bredvid. Kommer aldrig att hända.

Imorgon ska jag åla mig i en slim fit-skjorta och en, tidigare, bra sittande kostym. Sen är det full fart på mot nästa sommars grill- och efterrättskavalkad. Men först får det nog blir lite grillning i kväll och en sista söt liten efterrätt, för visst kan man säga att det typ är sista semesterdagen idag?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar