tisdag 7 september 2010

Energiläckage

Förra veckan var en sån där nu har allt dragit igång på en gång-vecka. Säsongens första förkylning, ingen träning och många bollar i luften rent allmänt.

Jag har misstänkt att det inte varit 100-balans i mitt in- och utsystem på sistone, det har läckt energi någonstans. Ibland gör de det en stund utan att det gör något. Men den här gången verkar det vara en lite större läcka än vad som är ok.

Hm, det tog några dagar att hitta läckan, lite svår att sätta fingret på vid första försöket. Läckor som det bara sprutar ur, som den i Mexikanska golfen häromsistens, är lättare att identifiera Jag har dock haft min läckagedetektor på någon tid och efter en tids spaning gav den utslag. Hm..., det skulle visa sig vara en nygammal läcka. Lagat dylika förr. Men just laminära läckor är knepigare initialt då de uppför sig "bättre" en stund, till skillnad från turbulenta dito.

Kan man täppa till läckan så ska man göra det asap, kan man det inte så ska man distansera sig från den. Jag har utrustningen klar och operationen är påbörjad. Oddsen att lyckas bedömer jag som mkt goda!

Allt gott!

ps. kom på förekommen anledning att tänka på en historia som jag läste på fejjan för ngt tag sedan: - Oj, kolla in den där skrotbilen vad den läcker olja och spelar Spansk musik på hög volym. - Ja, det är den Mexikanska Golfen... ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar