söndag 12 september 2010

Line of Fire

Efter en intensiv vecka var det då dags för fredag. Vi samlades radhusmässigt runt vår tacosbuffé och konstaterade unisont att TGIF! Vi pratade om att det vore skönt att sova ut – då sömnen är en bristvara i vår församling – och treåringen undrade om vi skulle sova ute?!

Vecka som gått har varit full av spännande jobbgrejer för min del, bland annat en trevlig fest på IDG. På festen spelade The Poodles. De hade ingen lätt uppgift att underhålla IT-publiken som hade fokus på mingel. Kulturkrock. Pudlarna gjorde dock sitt bästa och vill man väl så blir det bra, alldeles oavsett vad man håller på med. Starkt jobbat I would say - riiiispect.

Har även hunnit med en 24 timmars konferens på Studio Lagnö i Trosa, riktigt bra – ovanligt bra. Alla var ”på” och de konstruktiva diskussionerna stod som spön i backen, med ett mindre avbrott för en trevlig kräftskiva. Kom att tänka på att kräftskiva också var ett bra tag sen för min del. Vill även dra mig till minnes att det var betydligt stojigare förr, därmed inte sagt att det var bättre förr – för det var det inte. Misstänker att vi blivit förnuftigare kräftätare med åren.

Ja, så var det ju det där med läckan från tisdagens inlägg, hur har det gått? Det har gått bra, riktigt bra. Den är identifierad, under tilltäppning och inte längre en punkt särskilt högt upp på agendan. Jag har fokus på annat och då främst sånt som jag vill göra bra – sånt som jag har passion för.

Vill man väl så blir det bra i regel, har man dessutom passion on top of that så blir det oftast inte bara bra utan riktigt, riktigt bra.

En god vän från förr skrev igår på fejjan att "Happiness is a journey not a destination". Det gäller således att ha kul på vägen, för vi vet ju inte om vi kommer fram - och ibland inte ens var slutmålet ligger. …och nog är det så att det är en väsentlig skillnad på att ha glöd i blicken än eld i baken..☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar