måndag 25 oktober 2010

M.Å.N.D.A.G

I dag var det onekligen lite måndagsmorgon över det hela. Det började egentligen redan i går kväll då vi var på underbart god middag i Uppsala, eller strax därefter. Vi skyndade så gott det gick och kom därifrån vid 19.00-tiden, vilket skulle visa sig vara försent - klockan var redan slagen så att säga.

Det var en timme hem i bilen och minstingen lät HÖGT hela vägen, inte alls nöjd. Treåringen ville lyssna på musik i iPhonen som hängde sig per omgående då hon fått den i sina händer. Hur lyckas hon varje gång? Regnet vräkte ned. Där började vår måndag, vi kom fel in i matchen helt enkelt.

I morse sen landade treåringens macka upside down – skriiiiiK! Sen kom någon på att någon skulle ha gymnastik idag – hittar inte mina gymnastikskor och var är byxorna? - Ska du ha jeans på dig idag frågade min fru? A, jag har tagit ut en leisur Monday. Nudie på med svart skjorta därtill.

- NeeeeeJ, mamma ska lämna!!! Ahum, ne – jag heter pappa och idag lämnar jag. Gäller att visa att det inte går att bestämma över föräldrarna läste jag nyligen någonstans. Jag upprepar: idag blir det extra kul för idag lämnar pappa. - MAMMAAAAAAA!!!!

Väl på busshållplatsen läser jag om ny forskning i Metro – a jag vet, men i alla fall - att antalet döda kommer att öka med 15% per år om alla byter till dubbfria vinterdäck. Låter oroväckande tänker jag. 15% per år, dröjer inte länge förrän vi alla är döda således:-/ Sen är det visst någon forskare i Wien, som forskat 5 år på temat ludd i naveln, som kommit på att ludd oftast uppenbarar sig på män som är håriga och att ludden främst emanerar från klädesplagg. Ok, right tänker jag. Det finns hopp – för mig. Det hade jag kunnat berätta utan att lägga ens 5 sek på det hela.

Vad gäller vinterdäcken så kör vi med dubbar. Underbart med ny vecka, måndag och fullt med nya möjligheter.

…och kom ihåg att chanser är inget man får utan något man tar!

Glada//doc.

1 kommentar: