torsdag 18 november 2010

en dag på kontoret - not

Det kom fram en person och tackad för föredraget och sa att; det här blir ingen vanlig dag efter det vi fått höra nu på morgonen…

Klockan var 09.08 och vi hade just avslutat Talarforums frukostseminarium i Göteborg.

Att ge är att få. Jag har sagt det för och jag kommer säga det igen.

Jag satt i flygtaxin som klättrade upp på höjderna mot Landvetter, lyssnade på The Allan Parsons Sirius / Eye In The Sky. Jag kände mig berusad av alla intryck, av mötet med alla som var där och av att ännu en gång klivit utanför min komfortzon. Intrycken och känslorna låg nästan utanpå och vibrerade.

Sittandes där fick jag ett sms från en person som varit där och lyssnat. Hon skrev om hur oväntat det hela hade varit, att det hade varit in vidunderlig färd i känslornas och kunskapens värld. Hon hade redan hunnit nominerat mig till årets talare på Talarforums hemsida, smickrande. Kanske en dag, en dag efter att jag fortsatt att ge – dag efter dag, gång efter annan.

Jag kan inte annat, jag har inget val. Längtar redan till nästa gång och nästa gång och nästa dag…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar