måndag 29 november 2010

Tidsperspektiv

Tiden går fort. Skrev detta inlägg 101124. Det är mkt nu, så mkt att det tog nästa en vecka att lägga upp det här.

Frissan hade plockat fram lådan med adventsgrejer. Adventsgrejer, hey man – varför, tänkte jag?! Det visade sig att det är första advent till helgen som kommer… Okej, då säger vi väl så då. (ja, alltså förra veckan - då jag skrev inlägget ni vet: se ovan).

Har inte riktigt hunnit notera det, i min iPhone står ingenting om saken. Risken att missa – såsom jag gjort – är uppenbar. Minns något år då vi var ”sist ut” med adventsgrejerna i Sundsvall, strax innan – eller var det efter? – sista advent. Ajabaja tycktes folk i kvarteret att tänka. - Hur skulle det se ut om alla gjorde så? Ne, men precis – låt oss göra det bättre i år.

Pratade med en god vän om det här med tiden. Hon hade förklarat för lilla Astrid att vissa saker som finns idag inte fanns när mamma och pappa var små. – Jag förstår, sa hon. - Som dinosaurier till exempel… Ja, men precis, bl.a.

Frun ringde nyss, hon är den administrativa giganten – bland mycket annat - och undrade om jag noterat på ett av veckobreven att ett av barnen hade en deadline idag på present för 20 kr till skolan? + att det av barnen ska vara på skolan 07.20 imörrn? Borde skaffa ett DW trots allt, kanske är det mer teknik jag behöver när allt kommer omkring. Kanske teknik ändå är svaret på frågan – vilken nu den var?!

-ehum, njae, ne. Måste ha missat, sa jag. Hade missat helt. Ja får handla på Arlanda där jag strax landar. Kollade också i Taxfree-butiken nyss i Mariehamn. En Mumin kostade runt 100-ringen, kändes som att det diffade lite för mycket utifrån givna riktlinjerna på 20 kr.

Träffade en Kinolog idag, tror det hette så. Hon kunde Kina utan och innan och hon kunde kinesiska. Lovade att skanna in några bilder på när jag vandrade på kinesisk mark för 24 år sedan, på tal om att time flies.

Nu landat, handlat en present till skolans adventskalender och högsta fart mot förorten på Arlanda Express. 12-timmar tills jag åter är på väg åt andra hållet imörrn. Då är det dags för Göteborg and I swear to tell the truth & other stories – som vanligt!

allt gott!

ps daterat 101129: Vi hann inte få upp några adventsgrejer i söndags men i kväll riggade jag upp en st stjärna i fönstret.ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar