tisdag 30 november 2010

Till min underbara fru!

Tänk att det idag är fyra år sedan som vi stod där på trappan till Operahuset i Sydney. De 1056000 vita Höganäskakelplattorna, på dansken Jorn Utzon´s vackra verk, ackompanjerades av den underbart blå himlen.

Du var vacker som en sommaräng i din klänning som vi köpt i Dubai på vägen ner till The Land Down Under, ditt hår fladdrade i sommarvinden och blommorna log i dina händer.

Blommorna hade vi funnit mitt i Sydney och frisören – den prisbelönta – hade vi verkligen bara sprungit på. För att inte tala om vår fotograf, rekommenderad av den fina prästen Katja Linn. Vilka bilder, vilka minnen, vilken dag. Minns du middagen på Aria med utsikt över Operahuset och vattnet?!

Det var mycket som föll på plats den soliga dagen för 4 år sedan. Det var den dagen vi blev till man och hustru, då vi två blev ett. Det var dagen då jag blev världens lyckligaste man. Den dagen kommer jag aldrig att glömma, aldrig.

Tack för att du är min – jag älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar