fredag 3 december 2010

Dagbok kl. 00.00 – 12.00 den 2 december 2010

Dags att lägga sig, klockan visade strax efter midnatt, 00.13 för att vara mer precis. Just ja, beställa taxi först och senzzZzzzz…. PaaaAAAAAAAPA! Ujh, vad är klockan? 03.37. Helt cool, fortfarande 83 min att sova.

Vi har lyckats dressera 3-åringen att ropa på pappa när hon vaknar, då mamma har händerna fulla med minstingen och därtill hörande amning, etc.


Riiiing – 05.00 gick reveljen. Dusch, en Finsk rågbrödsmacka och lite Arpeggio på det. Here we go, Arlanda Express nästa. Kollade på dagens To Do-lista, kändes stabilt.

3 valfria för 69 kr-frukosten - igen. Strax innan kastade jag ett getöga på bokhyllan i Pressbyrån. Där är det tänkt att det ska stå en bok, written by air&mona riabacke, om ett år eller så. Först ”bara” skicka ett första utkast på idéerna till förlaget. En formsak tänker jag – hoppas de tänker likså☺

- Har du också börjat få sämre syn, hörde jag en man fråga sin kollega i raden bakom mig på flyget. – A, men precis, köpte glasögonen förra veckan. Kärringen har redan hunnit skaffa ett par hon också. Men så bra då tänkte jag, då ser ni båda bättre. Synd bara att det verkade vara sisådär med kvinnosynen dock…

Framme efter en guppig inflygning och ringer genast ett utlovat samtal. – Ja, det har verkligen varit svårt att få till detta telefonmöte säger rösten i telefonen. - Det har varit mycket nu på jobbet och så har vi två små som ska hämtas och lämnas på dagis, lägger hon till. - Har du sjålv barn?

- Jorrå, 5 stycken
, säger jag, och jag har räknat ut att jag snart hämtat och lämnat 20 år non-stop på dagis. Man kan säga att jag är familjär med dagisfenomenet. - Aha, IC säger hon. Men 5-barn? ”Tystnad… ” Men, vet du inte hur barn kommer till? - Jorrå, mycket väl och jag säger som Creeps sjöng på den tiden det begav sig att …OOoooh… I like it!

Anländer med taxin till konserthuset i Helsingborg och har under resan hunnit med att beta av telefonmeddelanden från igår – som anlände idag. Kanske det var ett Freudianskt tilltag från Telenors sida. Måhända kände tekniken av att det var lite mycket igår och leverede dem i dag istället – on demand. Perfekt, service över förväntan.

I entrén till konserthuset spelade en ensemblen gudabenådat vackert, lite sådär freebase-jazz och klassiskt i en härlig blandning. Längtar efter att gå på konsert och dans igen, det var alltför länge sedan. Längtar efter att gå med min fru. Ja, så får det bli. Undrar vad som går på Dansens Hus i närtid? Ska genast kolla upp. – Ja, ja, kääÄffe, det ska vi oåårrDna, säger tjejen på konditoriet. Underbar dialekt. Härlig byggd.

- Välkommen! Gick det bra med resan? Hörde att det är stora problem på flyget idag. - Ja, allt gick super, inga problem med flyget. Då var klockan 12.00 – och det skulle hinna ändra sig under dagen☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar