lördag 22 januari 2011

Kall fusion - magi!

Tack för att du delar med dig, sa hon. Tack själva för att jag fick komma hit. Att ge är att få. Läst det förr på denna blogg?!

När jag klev på bussen någon dag i början av veckan så sa chauffören ”HEJ!”. Jag har åkt med henne många gånger förr och hon säger ”HEJ!” till varenda person som kliver ombord på hennes röda skepp.

Jag satt längst fram och ”studerade” folk när de klev av och nästan mangrant tackade de för resan och/eller önskade henne en bra dag – så även jag.

Kommer osökt att tänka på ett av mina första inlägg på denna blogg, det om en annan busschaufför, förövrigt ett av mina mest lästa inlägg. What goes around comes around, onekligen.

I torsdags blev jag intervjuad av en journalist från ”Svenskan”, det handlade – lite förenklat – om livet. Om inställning. Om perspektiv. Om tacksamhet.

Samma kväll var jag och talade på ett underbart event, på en magisk plats. Efteråt var det som om vi kände varandra. Vi ska äta lunch vad det lider. De var roade, de var (be-) rörda.

Kände mig själv helt berusad av alla intryck när jag efteråt satt där och åt underbara snittar med kräftstjärtar och Västerbottensost - innan taxin tog mig tillbaka hem till förorten.

- Hur gör du för att beröra, hur orkar du ge? frågade en person på ett att världen största och mest kända teknikföretag i fredags.

- Är man själv berörd så kan man beröra - om man får kan man ge.

Livet berör – oss alla - så forsätt att ge kära människobarn. Ge gott, ge mer än ni får så få får ni ännu mer tillbaka - ungefär som vid i en kall fusion!

Allt gott!//doc.

…själv ska jag tillsammans med familjens stora hjältinna – min fru – ge allt för att få merparten av air-team på skridskor idag!

ps. dagens tips: Sunshine Song (Live On Earth Version) med Jason Mraz ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar