måndag 3 januari 2011

Första jobbdagen för i år

– Vet du…, det är på nätterna som tomten packar alla julklapparna, sa 3-åringen när hon slog upp ögonen.

– Det är därför vi aldrig ser julklapparna innan vi får dem. – Nemen precis,
så är det, sa jag.

Önskar att jag fortfarande trodde på tomten – verkar vara ett härligt tillstånd.

– Känns det inte lite skönt att åka in på jobbet idag? undrade min fru.

Jo, det kändes rätt ok om jag ska vara ärlig. Vardagen har sin tjusning. För mycket av vad det än må vara blir just för mycket.

Tycker att det känns skönt när helgerna är över – och börjar snart längta till dem igen. Konstiga vi människor är – eller hur?!

Igår avrundade vi nyårshelgen med Disney on Ice. De fyller globen x-antal gånger. Verkar vara ett gångbart Trademark det där Disney. De åker från land till land och kör sitt färdigpaketerade race, med nya röster - på adekvat språk - ekandes ut högtalarna. $$.$$$$$$$.$$$$$$.

Ikväll hade vi gäster, underbara sådana. Människor man blir glad av att umgås med. Mer sånt blir det redan på fredag och sen vardag på riktigt på måndag.

Snart är det sommar och strax därefter jul igen.

Se till att ha lite kul under tiden, mitt i vardagen. L.I.F.E.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar