onsdag 5 januari 2011

Radhuskostym på...

I tisdags när jag kom hem efter jobbet så svidade jag om till radhuskostymen på nolltid – som vanligt (se vänster). Basplagget är ett par Champion-byxor, modell mjukis.

-Men du, sa min fru, vi ska ju ha gäster om en stund. Kan du inte sätta på dig jeans istället? - Ja, men det är ju ”bara” Mimmi och Rickard, försökte jag.

Det blev ett par Nudie istället, det blev bättre. Hon hade rätt, det var lite ”Svenne 2010 – varning” över det hela. Har ni sett Grotesco? If yes: bra! If no: SVT play bums!

Träffade Per Holknekt som hastigast för något tag sedan då han var på Talarforum och höll ett seminarium. Han berättade där att hans fru, Lena, börjat hålla efter honom vad gäller just kläder. Hon brukade säga/undra att ska du ha de där kläderna igen? och Just då (!) kom han på att han haft dem ganska ofta på sistone.

Min fru tycker nog att jag är en smula fåfäng och säger att jag samtidigt är lite märklig då jag endera är väldigt noga med detaljerna eller så är det radhuskostymen som gäller. P.R.D.X Har också märkt att jag alltmer använder allt färre plagg - oftare...

Jag tror, som Per, att det är ett ålderstecken. Inte hos fruarna utan hos oss män. Tur att vi har omtänksamma kvinnor.

….och du, glöm inte att klippa hårstråna i näsan och på öronen, detaljer som obönhörligt avslöjar att förfallet tagit ett stadigt grepp om dig – och då kan ingen fru i världen rädda dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar