tisdag 18 januari 2011

Spännande dag - som just bara börjat!

Lämnade huset denna tidiga morgon då familjen låg och sov. Ska strax flyga till Sundsvall för ett talaruppdrag, ett Sundsvall som jag bodde 18 år i. Känns science fiction, som ett annat liv.

Denna vecka drar uppdragen igång på allvar och det känns milt uttryckt kanon! Läste någonstans förra veckan att folk presterar 3 ggr mer om de är drivna av ”lust” i det som de gör – istället för att bara fylla en lucka på jobbet. Jag tror det ska vara 10 ggr mer, för tycker man att det är roligt så blir det så ofantligt mycket bättre!

Har lagt märke till en intressant ”trend” att allt fler företag vill att jag pratar om hur - och om - beslutsfattandet hänger samman med deras värderingar, och vice versa. Intressant - och viktigt. Vilket också var lite av temat på min CFO-artikel häromdagen.

Sundsvall var det ja, kliver strax på flyget. Ska prata på stället där Sundsvall 42 går av stapeln, där min talarkarriär i någon mening tog sina första steg ut i offentlighetens ljus för ett 10-tal år sedan. Ska bli riktigt roligt, lite av cirkeln är sluten-känslan.

Jo, just ja innan jag slutar för nu. Igår åt jag lunch med hela ledartrojkan för Cancerfonden. Väldigt trevligt. Att göra gott-tanken lever vidare och kommer säkert att landa i ngt spännande innan jag vet ordet av, precis som mycket annat här livet - fast ibland tvärtom.

Den som lever får se, de som lever får ge.

Allt gott//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar