söndag 9 januari 2011

Tacksamhet gör oss rika!

En kväll när jag jag lade mig för att sova så kände jag hur livet sköljde genom venerna på mig. Jag kände tacksamhet, oerhörd tacksamhet.

På morgonen när jag kollade fejjan så hade en god vän (tack Lisa F!) – nästan i samma sekund som jag lagt huvudet på kudden kvällen innan - skrivit om tacksamhet och den gamla sanningen att lycka inte har med pengar att göra.

Jag är tacksam för var dag som går, för var dag som är som den i dag och som den i går. Vi har mat, kärlek, hälsa och goda vänner. Vad mer behövs?

Jag har lovat mig själv att i ännu större utsträckning släppa taget, att inte jaga efter något som vi inte vet vad det är -> att inte tänka på att ”sen”… Då, nu och sen flyter ihop och livet är här idag. De allra flesta grämer sig för sånt som hänt i det förflutna och oroar sig för sånt som ev. komma ska – helt i onödan allt som oftast.

Det som redan hänt har hänt och går i regel att göra lite åt i efterhand och vad gäller de farhågor vi har rörande framtiden så besannas ändå inte 9 av 10 av dessa – så stay cooL och ta inte ut en ev. förlust i förskott.

Sitter på mitt favvofik på Götgatan och skriver dessa rader och känner mig alltjämt oerhört tacksam. Livet kan inte bli bättre, vi har allt – vi har hälsan och vi har varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar