fredag 11 februari 2011

Cancelled

…lång härlig dag blev väldigt lång.

Väl ombord på flyget från Oslo fick vi igår veta att Arlanda hade stängt:-/ Fullständigt förvirring uppstod bland medborgarna.

Vi bokades raskt om till 12.30 flyget fredag. Lite i senaste laget då jag skulle tala på ett event kl. 11.00. Med hjälp från ”hemmaplan” - tack J&M! - lyckades jag få en biljett med Norwegian. Hade hunnit kolla hyrbil och tåg – eftersom alla flygbiljetterna var slut enligt SAS.

MEN, det var ju bara SAS-bijetterna som var slut. Avancerad framing där.l

På bussen träffade jag ett nybekant ansikte som jag träffat tidigare på dagen i Trondheim. Vi – Rigmor å jag – avhandlade livet, hundar, barn och barn-barn, bland annat på resan till hotellet. Resan tog 6 min.

Snön vräkte ned och det skulle i mitt fall visa sig vara fel hotell, klockan var då 23.30.

Lite g´natt, typ. Fick dock rum och flyget skulle gå 07.40 fredag, idag vill säga.

Kolla in bilden och gissa om det gick i tid?!

Glada och trötta//doc.

2 kommentarer:

  1. Tack för en fantastiskt intressant, rolig & gripande föreläsning på "Vidgade vyer" i Stockholm i fredags.
    Glad att du hann fram,du var ett av konferensens guldkorn... =)
    /Ann-Sofi

    SvaraRadera
  2. Hej Ann-Sofi och tusen tack till er som var där!

    Det var ett härligt event som jag önskar att jag kunnat ta del av i större utsträckning - men är samtidigt väldigt tacksam för att jag hann fram överhuvudtaget!

    Många glada hälsningar//air

    SvaraRadera