torsdag 10 februari 2011

Lång härlig dag!

Riiiiiing/suuuRRRRRRRRRR – 04.30 -> time for action!

På med talar-outfit, snabbdusch å så iväg. Kaffe köper jag vid ”Expressen”. Uj, den går om 4-min. Kaffe köper jag på Arlanda. Uj, vilken låååååååååååååång kö till ”securitin” – nu börjar det bli panik! – kaffe blir det visst på flyget.


30-min innan landning i Oslo – KAFFE!!! Underbart gott. Beroende, kunde varit värre. Fick lära mig av flygvärdinnan att svenskarna alltid tar två mjölk till kaffet -> se bild ovan.

Byte till inrikes, mot Trondheim. Gate Closed redan på första skylten jag ser – bäst att snabba sig ÄNNU mer!

Onboard, mer kaffe. Snön slutade vräka ned och ett sagolikt vackert landskap tornade upp när vi gick in för landning. Trondheim, mmm…

Det var ett tag sen senast. Året var -93, möjligen -94, då vi anlände där en vacker majdag. Minns såväl att det i bibeln på hotellrummet var någon som hade skrivit – på norska – att; ”jag vet vem som är mördaren, det är Pontius Pilatus….”

Väl framme på stället där jag ska tala blir jag helt berusad av alla intryck. Det är bara så vackert, så annorlunda. Känner mig alldeles förförd. Hit vill jag åka med min familj-känslan bara sköljer över mig.


Underbar lunch med en dessertbuffé som är svårslagen. För att inte tala om skagenskålen (obs! ej dessert!).


Som om inte allt detta var nog så var auditoriet också helt underbart. Många blommiga diskussioner uppstod. Hoppas på återseende!

I fikapausen stod vi nästan ute i vattnet, med vackra båtar på bryggorna runt huset. Kändes overkligt, kändes som att detta måste göras snart igen .

Nu i taxin och utmaningen att få hem blommorna i hyggligt skick. Men det ska väl gå tänker jag, vi fick ju hem brudbuketten från Sydney då det begav sig!


I morgon nytt spännande uppdrag i STHLM, med kopplingar ånyo till detta vackra land då Skavlan är den som tar över efter mig i programmet.

Trondheim, tack för denna gång – återkommer asap!

Glad och tacksam!/doc.

ps. tillägg mitt i natten; fast på Gardemoen i Oslo:-/ Saknar min familj. BIlder i telefonen till detta inlägg - kommer sen! ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar