måndag 14 februari 2011

revolutioner, skandaler och ny vecka

Angjorde STHLM kl. 06.45 med nattåget från Umeå. Nästan i tid , well done SJ – på riktigt!


12 timmar efter att jag klev av scenen i Umeå satt jag åter vid frukostsbordet med min flock; air-team.Och by the way, vilken vacker stationsbyggnad de slagit upp där, som ett fornnordiskt presidentpalats - minst. Underbart vackert!


Några hastiga dygn hade passerat och under det senaste hade jag hunnit prata på Radisson Blu Watefront – vilka ”lokaler”! – och sen alltså i Umeå senare på kvällen.


Väl åter på Centralen i STHLM läste jag på löpet att det var stor schlagerskandal. Människor var arga land och rike runt och krävde licenspengarna tillbaka. Vet inte vad som inträffat - såg ni? "Bra att någon säger ifrån, jag menar var ska det sluta?"


Nåväl, Brolin hade gått vidare och tror det var Sanna också.

Väl vid köksbordet så pratade vi om det som hänt i Egypten, att fler ”finklädda” nu hade hittat till Tahrirtorget. Någon av originaldemonstranterna undrade – med all rätt – var dessa hållit hus veckorna dessförinnan?!

4-åringen fyllde i och sa att; - i Egypten firade de i dag och i morgon ska de jobba. Så sant, så sant.

Helgen är över -> mot jobbet. Nu vecka nya möjligheter och en ny schlagerskandal som tornar upp i horisonten.

Jag har sagt det förr och det tål att upprepas; Keep ut the hard work and be nice people!

//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar