söndag 6 februari 2011

Stolt

24 timmar nästan bara vi vuxna. Det blir inte så ofta, men det är härligt när det blir av och det är nödvändigt för att inte tappa bort varandra i vardagen – i livet.

Underbart att fika på Sture, strosa kring Humlegården och köpa med hämtmat från HO´s – vad annars? Att hinna prata ”om allt”, vardagen, kärleken, barnen och jobben. Att hinna se en film – även fast du somnade i soffan;-) Jag vet, lovar att inte berätta för någon - heders.

Idag ler solen mot oss – vi går mot ljusare tider. Idag ska vi fira dig ännu en dag. Jag är en lyckligt lottad man och kom osökt att tänka på Peter Lemarc´s låt Stolt (Bok med blanka sidor -95):

”Vi har mött varann som för första gången, rört varann som nakna barn,
det var så länge sedan vi var kvinna & man, vi var mor & far jag vet inte vad
Det börjar igen och igen, jag vill hålla jämna steg med dej
Kom ta min hand, ta en sväng, långt bortom smärtan med mej

Jag är stolt att dela din glädje, stolt att bära halva din skuld
Stolt att bära din börda, stolt att bära denna ring av guld

Säg bara att du behöver mej, som om du menar det
Och ibland att du älskar mej, även när jag inte förtjänar det

Jag är stolt att gå vid din sida, stolt att kalla dej min
Stolt att gå i din närhet, stolt, stoltare än någonsin
Jag är stolt att bära din börda, stolt att dela halva din skuld
Stolt att dela din glädje, stolt att bära denna ring av guld.”


Jag är stolt över att gå vid din sida, stolt över att vara din man.

Grattis ännu en gång!

//din air

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar