tisdag 22 februari 2011

Var är din arbetsplats egentligen?

Bra fråga, det beror på hur man definierar arbetsplats. Mina tankar vandrar fritt och mår bra av att blandas upp.


Tankarna behöver input, kroppen näring och själen kärlek.

Lite admin på förmiddagen, lunch på kontoret – kan också kallas för min arbetsplats – och sen hämta ut biljetter på Stockholms central.


Tågbyte i Västerås. Déjà vu… När jag senast bytte tåg där så gick tåget – som jag trodde skulle towards Åre bums – tillbaka till Stockholm. Vill inte göra stor sak av det då jag numera har ”folk på insidan” – Jonas, vi får prata mer om detta över lunchen.


Under eftermiddagens färd slog det mig, som så många gånger förr, att vilket overkligt vackert land vi lever i. Som att färdas genom ett sagolandskap, ett enda stort vykortsmotiv.


En stationsbyggnad dyker upp i mitten av ingenstans och de känns som om jag åkt tidsmaskin, som om jag kom till vildaste västern.


- Välkommen Ari, jag vet att du är väldigt mycket människa – det är vi också! – Underbart, sa jag, låt oss mötas!

Klockan visade strax efter åtta, byte i Västerås och min hemlängtan växte sig starkare för varje meter jag åkte i rätt riktning.

Tacksam, trött och nyfiken på morgondagen!

//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar