måndag 28 mars 2011

i mötet med andra

Dagens övningar ägde rum högst upp i Skatteskrapan på Söder. En inspelning av ett samtal.

Temat var framtid, åldrande och ny teknik. Ett privilegium att delta i en dylik diskussion. Det var input åt många håll. Framtiden är ljus.

Fem/6 timmar senare – efter att ha använt boardingkort Kalmar-Arlanda – angjorde jag Scandic i Jönköping.

Meh…?! Vad jag ser förhållandevis fräsch ut hann jag att tänka – innan jag kom på att det var sminket från dagens inspelning.

Kanske man skulle börja sminka sig lite oftare? …eller kanske inte när jag tänker efter.

Nu sista penseldragen på morgondagens presentation - GIT 2011 i Jönköping.

Mina öppningsrader kommer vara Kirkegaards kloka ord:

"Om jag vill föra en människa mot ett bestämt mål måste jag först finna honom där han är och börja just där. Den som inte kan det lurar sig själv när hon tror att hon kan hjälpa andra.”


…det är i mötet med andra människor som ting sker och kunskap uppstår.

G´natt!//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar