torsdag 31 mars 2011

Några reflektioner

På väg till Falkenberg för att tala. Sitter på Centralen. En lite spaning på sin plats hinner jag att tänka;

- Det är begränsad framkomlighet på sträckan Hallsberg – Göteborg på grund av ett tekniskt fel, fick jag just höra i högtalarna. Mina tågresor verkar vara förknippade med någon typ av förtrollning – till det sämre.


I ”securityn” på Jönköpings Airport – ja det heter så och det har visst varit en livlig diskussion i bygden om det ska vara ett genetiv s med i Jönköpings eller om det ska heta Jönköping Airport (bättre engelska då), men å andra sidan finns inte ö heller i engelskan…, detta om detta – påpekade man helt korrekt att jag hade en vattenflaska i väskan.

- Ska jag hälla ut den och fylla på med nytt vatten åt dig? - Ja, ehum, absolut! De mindre orterna har en del att lära de större.

I höstas handlade min fru ett äpple på en Pressbyrå i Malmö och tjejen i kassan frågade vänligt om hon skulle tvätta åpplet☺

Över axeln på en kvinna lyckades jag läsa några rader om att Lina Rosing inte kunde bli flygvärdinna då hon är tvungen att dricka 5-6 stora stark varje gång hon ska flyga. Så synd för henne, så bra för oss andra.


I dagens Metro kunde man läsa att man kan skaffa en virtuell flickvän som berömmer en på FB -> så alla ser att man är uppskattad – what´s next? Dekadens.


Igår firade TF&air 1 år. Detta manifesterades med tårta från Vete-Katten, trevligt och gott.

…sen det bästa på hela veckan – middag på Söder med min underbara fru. Vi borde ses oftare, alltså ses oftare på tu man hand, konstaterade vi rörande överens.


Vardagen, livet, är verkligen ett höghastighetsprojekt. Man måste sätta in avstämningspunkter i projektplanen och i sann Agil-anda stämma av under resans gång.

Tänk efter före, vart och vad ni vill – för fel riktning går som bekant sällan att korrigera med högre hastighet!

Allt gott!//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar