tisdag 22 mars 2011

Tiderna förändras…

Undrar just om jag håller på och blir häxan surtant – fast gubbe?!

“Lite” stressed satt jag mig på tåget mot Uppsala och tänkte att jag skulle jobba de kommande värdefulla 42 minuterna.

Just innan tåget ska gå så trillar det in ett gäng glada och trevliga ungdomar. De omringar mitt säte, mitt bort – min arbetsplats.

Skärpning air tänkte jag, de är ju snälla, trevliga och glada – även fast de låter lite för mycket med hänsyn till det jag tänkt göra.

Jag bytte vagn – ingen skugga faller på ungdomarna. Är det jag som bara är lite extra stressad – eller är detta ytterligare ett tecken på att farbroråldern är på intågande?

Tankarna vandrade tillbaka till mars 1986.

Vi var på väg på muckarresa till Åre. Vi hade just lämnat FJS och Karlsborg bakom oss. Vi hade fått tillfälle att sjunga upp oss en smula och när nattåget kom från Malmö så genomförde vi vår sista gemensamma ”landning”.

13 glada f.d. soldater möblerade om bland de slumrande passagerarna. Hoppas någon av er läser detta, i dag vet jag bättre, ursäkta för den kvällen och natten.

Tiderna förändras…, inte sällan till det bättre och bergsprängaren vi hade med oss har för länge sedan gått i graven – alltid någé!

Glada//doc

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar