tisdag 31 maj 2011

En underbar dag - barn, sol & Malmö ToR

NO stress vid uppstarten av dagen, härlig morgon och en underbar solig förmiddag i parken med de minsta.

Nelly berättade med glöd i blicken om gårdagens cirkusföreställning; ”en man hängde upp & ned i sin gunga och människor kom flygande i luften och han fångade dem med sina händer…”

Livet när det är som bäst.

Lunchbestyr och så sakteligen börja samla tankarna inför fortsättningen på dagen -> en tur ToR till Malmö står på schemat.

Ska hålla en dragning för arbetsgivarens räkning och passa på att provtrycka lite bilder och tankar rörande framtidens beslutsfattare och att vi alla är knarkare - informationsknarkare.

Första gången live med det upplägget kommer äga rum på Talarforums frukostseminarium i september.

På tunnelbanna ”lyckades” jag överhöra några – alltid lika spännande – samtal. En av dem hade visst sagt upp sig ”…och du vet, den nya arbetsgivaren vill verkligen ha mig på en gång, ja, nu alltså, p.r.o.n.t.o – men det går ju inte för jag har så många viktiga…”

ZZzz….. Det gick inte att höja volymen mer på Spotify.

På Arlanda är sig allt likt och jag tänker idag – som alltid – att hur orkar Amerikan Express (kort) – killarna & tjejerna försök fånga uppmärksamheten hos människor som mig?

”Dags att påbörja ombordstigningen, ni som sitter på rad…”

Tittar på klockan och konstaterar att om 6 timmar är jag hemma igen!

Allt gott kära medborgare, som kungen skulle uttryckt det - förr i tiden//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar