söndag 26 juni 2011

Oh mosteri, du är bäst - säger Maximilian et al!

När jag var lite så älskade jag min moster och hennes man - som om de var mina egna föräldrar.

Hennes man dog på tok för ung och hon fick aldrig några egna barn.

Hon har varit som en extra mamma för mig och funnits vid min sida hela livet, so far. När det blåst som allra snålast har hon varit som allra starkast.

Barnen som vuxit upp med kort och gott "mosteri" har alla, i tur och ordning, tagit henne till sitt hjärta - och hon dem till sitt. Till sitt varma hjärta och über stoiska nordfinska lugn.

- Nu när du fyller 74 år på söndag kan du väl komma några dagar till oss, hörde jag min fru fråga henne i telefon.

- Ne, nå, kanske, jo,
var hennes svar.

Nu är hon hos oss i dagarna tre och gårdagens fest som avrundandes med jordgubbar och glass fortsätter i kväll på "ungdomsgården" i hennes rum - hos oss!

Se bild för 73-års ålderskillnad och 100% kärlek!

Allt gott!//doc.

3 kommentarer:

  1. Ohh. Grattis mosteri!

    kramar
    Mimmi

    SvaraRadera
  2. Hälsa och Gratulera Liisa !!


    Anne

    SvaraRadera
  3. Snälla goa Liisa, hon är verkligen en klippa.
    Hls Grattis, från en gammal fröken, om hon kommer ihåg oss på Solen.

    Ha det gott med familjen i sommar och njut.
    Annelie

    SvaraRadera