lördag 9 juli 2011

en liten bit bort

Minns ni hur varma somrarna vara när ni var små, hur vi inte gjorde annat än badade, åt bullar och drack saft?!

Nu har vi anlänt på ett av dessa ställen, ett ställe där jag var som liten.

En speciell känsla att se de små bada i ”samma vatten” – en lika solig och somrig dag.

- MEN, titta – han springer på vattnet!

Det var Nelly 4 år som såg en skräddare för första gången. Vi (vuxna) tittade på varandra och konstaterade att vi missat förmedla en del basupplevelser ur den vattennära faunan.

Det tog vi igen med råge idag då vi gick på gediget grodsafari. De har burit på massor av grodor, pussat på några av dem och vi har lovat dem att gå dit imorgon igen.

Sen fika med gamla vänner i Mariefred, hur trevligt som helst. Vi konstaterade att åren går – intet nytt.

Sen in på ICA på Storgatan för att fylla på matreserverna för helgen. Fyra barn, barnvagn, kundvagn och rätt vad det är så drar min fru till med, typ, 10.000 kronors-frågan; ”föreslå 2-3 maträtter och ett par luncher…”

- 2-3 vad?!? A, ääh, uhum – vad sägs om fiskpanetter, korv och… ?!

Ne just ja, 8-åringen kanske inte tål fisk, 4-åringen åt korv innan senaste kräksjukan - inbillar sig att det råder kausalitet - och så vidare.

- Jag går ut till bilen och byter blöja på Max, hörde jag mig själv säga.

45-min senare kom gänget ut från affären, med kundvagnen full med goda ingredienser till kommande dagarnas luncher och middagar -> kvinnlig M.A.G.I !

allt gott!//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar