fredag 16 september 2011

efter regn kommer sol

En lugn och städad lämning på dagis, stryka en skjorta och iväg – i den ordningen.

Lunchmötet, det sen länge inplanerade, förde mig till ställen där jag aldrig varit.

Som på film, gångar, koder och diskreta dörrar innan en restaurangsalong uppenbarade sig.

Gudomligt god mat och ett fantastiskt trevligt möte, alltså mötet med lunchsällskapet – inte ett vanligt ”businessmöte”.

Detta handlade om allt mellan himmel och jord, detta handlade om livet här och nu.

Vad är det som gör att man ”Connecta:r” med vissa – som på samma våglängd som om man känt varandra innan nu?

Sen ett gig på en av mina favoritscener - Berns. Det är som en fotbollsarena utan löparbanor, man kommer verkligen nära.

När jag stod och väntade på taxin så vräkte regnet ner – åt ena hållet.

När jag lyfte blicken åt andra hållet så sken solen och regnbågens alla färger uppenbarade sig på himlen.

Både &. Efter regn kommer sol. Yin & Jang.

En underbar höst har tagit sin början.

Life is life and life is good.

//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar