fredag 18 november 2011

Att tala är inte mitt jobb – det är mitt kall.

- De nominerade är…

Så lät det som avslutning på gårdagens intressanta och synnerligen välarrangerade event – Distanshandelsdagen - i Borås.

Vinnare i ett antal olika branschkategorier skulle utses och vem kunde göra detta bättre än Ola Wenström?

För er som undrar kan jag berätta att Ola är precis lika trevlig som han ser ut, ja faktiskt ännu trevligare om jag ska vara ärlig.

Sent hemma igen såg jag att det blivit dags att nominera årets talare 2011.

Det är Ni som bestämmer vem som ska få detta ärofyllda pris.

Vem har nått fram till er under året som gått, vem har roat, utmanat och kanske väckt tankar eller berört? Kanske är det någon som underhållit och utbildat på en och samma gång, eller någon som på ett exceptionellt sätt fört fram sitt budskap? ..eller måhända någon som ritat om er beslutskarta alldeles?

Kanske är det jag, kanske är det någon annan. För en sak är säker och det är att Sverige anses ha förhållandevis väldigt många duktiga talare - och har det. Konkurrensen är knivskarp, konkurrensen sporrar och sparrar.

Att bli utsedd till årets talare är – för en talare med talarmått mätt - som att få alla grammys, alla guldbaggar och såväl guld- som diamantbollen på en och samma gång.

Gör en talare mer än lovligt glad genom att lägga just din röst via denna länk!

Nu dags för morgonens andra kopp av det svarta guldet och förbereda nästa veckas tre spännande talaruppdrag!

Allt gott och trevlig helg!

Glada//doc.

2 kommentarer: