lördag 17 december 2011

Galet mkt grattis på din 18 årsdag Isak!

Ska nu försöka mig på att författa ett inlägg som inte är sådär "förälderligt" som bara föräldrar kan få till - och som ens barn inte kan förstå.


Men, det är stort – att du är så stor.

När du såg dagens ljus – ursäkta att metaforen haltar –i mörkaste december i Sundsvall 1993 så låg snön djup (ca. 100 cm).

Din mamma sa att det alltid hade varit lika mycket snö då hon var liten, vilket givetvis inte var sant. Det visade sig nämligen att det inte hade varit så mycket snö på 100 år i Sundsvall.

Nåväl, din mamma och jag och många med oss – bland annat dina extended families åt båda hållen – gläds mycket åt denna dag.

När morfar kom upp med skidor till dig på BB så var han inte helt fel på´t, även fast det skulle visa sig bli bräda för hela slanten.

Ska inte trötta ut dig mig en massa: ”minns du när du var lite och vi xxxxxxxxxxx, och sen xxxxxxxxxx , ne det är klart att du inte minns för du var så lite, och det är så länge sedan…”

Utan nöjer mig istället med några korta rader och enkla bilder som är väldigt mycket du (och är DU på alla utom den sista men där budkapet är "ditt"), plus en bild tagen på Kolmården då du, jag och moster-Liisa var där sommaren -98.

Det var också under den turen som du flög av Pers ”banan” då du åkte efter hans båt och skrek så det ekade i hela St:Annas skärgård att ”vaaaaAAAAAAArför gör du såhär mot mig Per?!?!?”

Jag är stolt över dig, jag är stolt över att du är den du är och att du är en fin bror till alla dina fina syskon och jag är stolt över att du lyssnar mer på hjärtats röst än något annat.

...och att jag älskar dig behöver jag inte ta upp här på bloggen – det vet du redan.

Vi alla här i ett ”vintervackert” Stockholm önskar dig en riktigt fin födelsedag - syrrorna skickar pussar&kramar och Maximilian ser frånvarande ut - och vi ser framemot att få fira dig hos oss inom kort!//pappa

2 kommentarer:

  1. Mm, nog är han bra den där Isak!
    http://lararjaveln.blogspot.com/2011/03/en-bra-dag-pa-jobbet-som-flickan-sa.html

    SvaraRadera
  2. Haha där Lärarjäveln, tack för den - sitter här i förorten och ler stort:-)

    Det är onekligen ngt bekant över den där godisätaren, är det jackan tro eller ringen han bär på sitt finger?!?

    glada/pappa-air

    SvaraRadera