fredag 23 december 2011

I kväll...

Uttrycket pånyttfödelse kommer från Johannes evangelium 3:1-8, där Jesus, i ett nattligt samtal med en högt uppsatt man vid namn Nikodemos, talar om att man måste bli "född på nytt" (vers 3) och "född av vatten och Ande" (vers 5). Se även Jakobs brev 1:18 och Första Petrusbrevet 1:23.

Jag är inte helt säker, men det känns väldigt mycket av allt det jag upplevde alldeles nyss även om jag misstänker att texterna ovan inte syftade på finskt bastubad.

Jag har inte bastat på månader då jag varit lätt förkyld och livrädd för att tappa rösten, vilket är det sämsta tänkbara med tanke på mitt jobb.

Men i kväll kunde jag inte längre stå emot, i kväll kom jag hem igen - i kväll blev jag född på nytt.

Allt gott pre-sauna//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar