fredag 27 januari 2012

ibland behöver man höra

En vecka av förkylningar och "trillande" barn lider mot sitt slut.

Ibland känns som att man (läses: jag) vill mer, mer av allt. Som en frustrerad tjur vid tangenterna.

Igår ett supermöte med en bokförlagsperson, klokheten själv. Mkt som börjar klarna.

Kanske, kanske vi t.o.m. kommer att ta upp förbeställningar på boken. Låter det omdömeslöst i en värld där böcker inte längre säljer? Bra, så ska det låta!

På väg till kontoret i dag hade jag lite låg & stressig energi - en stund av tvivel smög sig på från ingenstans.

- Ari, du har en fullständigt unik produkt. Många tror idag att du pratar om beslutsfattande när du i själva verket pratar om något mycket större. Allt är bara i sin linda, njut medan du fortfarande har en dag "ledig" lite här och där, så kommer det inte alltid vara.

- Tack, sa jag i telefon till min vän - en av världens mest anlitade talare. Det var precis vad jag behövde höra.

Några sidor har producerats i ett dunkelt sken, kaffet smakar gudomligt och strax anländer den förstfödde.

Livet är gott och viljan stor.

Glad helg//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar