onsdag 25 januari 2012

Tisdagen blev...

mycket riktigt en kanondag, den bästa på evigheter - efter regn kommer soL!

Och dagen i dag började på allra bästa vis - frukost på Berns. Business & Pleasure, kul och konstruktivt. Tack Suss min vän!

Men det var inte det dagens inlägg skulle handla om utan det som slog mig häromdagen, nämligen ifall att ironi funkar på FB?!

Kanske svårt att komma med ngt definitivt svar - och jag förstår er. Det beror givetvis på en hel massa olika saker, inte minst vilka FB polars man har.

En liten parentes i sammanhanget måhända men i Egypten fungerar inte ironi. I Egypten är jag vingklippt. I Egypten tycker de jag är "lite konstig", ironiskt nog.

Nåväl, tillbaka till här, FB och om ironi funkar eller inte. Testade, helt omedvetet, häromdagen då en FB polars skrivit följande:

"Funderar på att skaffa katt. Min man är lyckligt ovetande. Innehaft. Åsikter och tips?"

Ari Riabacke wrote: ...har haft katt, gav dock bort den eller så rymde den - minns inte riktigt. Helt random i humöret. Rekommenderar en Rottweiler istället.

about an hour ago · Like · 1 dök upp efter en stund.

End of discussion, inga kommentarer på mitt inlägg, bara 1 Like och han som Like:at den hamnade sen i blåsväder då han i sin tur skrev ngt om "no pussy".

Så kan det gå, på FB, i Egypten och lite varstans.

Hörs och ses med eller utan husdjur.

glada//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar