fredag 10 februari 2012

dagen som gick, livet som går

Lång dag lider mot sitt slut och vi lyckades hålla oss vakna framför tv:n en stund.

Morgonen var radhusKAOS när den är som bäst. Minstingen hade sovit SÄMST av alla söder om söder. Sen skulle han inte släppa väskan med mina två Mac:ar - då den var "hans".

Se bild och hans dryga min, en min som inte riktigt matchar hans pyjamas som utstrålar kärlek och samförstånd.

Skavlan var intressant tills det kom en oborstad (psykopat?) Amerikan och pratade om "män och kvinnor". Hoppas ni missade honom, författare till Män är från Mars och kvinnor från Venus (eller ngt liknande).

Tidigare på kvällen läste jag om en FB-polars som reste fursteligt - not - i 1:sta klass på väg till Rättvik. Mina tankar går till dig en kväll som denna, Carina.

En annan FB-polars skrev om en avtackning på jobbet, någon som gått i pension. Han som avtackades hade sagt att "vill man leva ett långt liv så måste man våga bli gammal". Fint och klokt.

Igår fick jag höra att jag såg ut som 30.

Hon som sa det var väldigt trevlig - vilket ni redan räknat ut - och till hennes försvar kan jag säga att jag hade bett dem sänka belysningen kraftigt på Uppsala Konsert och Kongress (för att ppt-bilderna skulle göra sig bättre, självklart).

Bilden här är från den stora scenen där jag talade förra gången jag var där. Igår var det en mindre arena anpassad för 140 pers.

Efter många turer, nytagna bilder, involverade journalister, layout-folk anlitade och fina referenser införskaffade gick den nya Giveaway-broschyren äntligen i tryck. Ni finner den högst upp i bloggen just nu och kan också ladda ned den som pdf genom att genast trycka HÄR.

Vad ska vi göra med den undrar kanske någon?! Kopiera sen länken och skicka till 12.000 personer inom 14 sek. och ditt liv kommer drastiskt att förändras till det bättre - avsevärt - inom nästkommande kvart eller så, vi talar alltså om max en halvtimme.

Jo, en sak till. Har varit dålig på att följa andra bloggar men har bestämt för att skärpa mig genast och Lärarjävelns ser ut att bli en av de första som hamnar på listan över bloggar som jag följer.

Det var nog alles för nu, även jag måste sova - och det genast!

Glad held says//doc.

1 kommentar:

  1. Lärarjäveln flinar över hela ansiktet, tackar och bockar! Och blir lite lätt stolt över sig själv... Tänk att lilla jag fått ett omnämnande hos självaste Beslutsdoktorn! :)

    SvaraRadera