lördag 18 februari 2012

säkerhetsrisk i hemmet

För några dagar sedan sa 4-åringen att hon visste vilken kod jag hade på min iPhone.

- Hur kan du veta det, undrade jag?

- Jag bara vet, sa hon. Den är 3344, fortsatte hon. Det är samma kod på iPaden tillade hon.

Det stämde i båda fallen.

Jag ska tala på Säkerhetsgalan på Berns om en månad, tror detta får bli ett av uppslagen.

- Jag vet vad din kod är sa hon ånyo alldeles nyss.

- Men tänk om jag har bytt, sa jag.

- BYTT???????? Har du det, SÄG!!!!

Täker inte berätta men ska absolut byta och det nu.

Lita inte på någon när det gäller din iPhone, framför allt inte barnen.

De är en säkerhetsrisk, precis som vi alla är - inte minst när teknik och pengar kommer in i bilden.

Glad helg!//doc.

ps. hoppas inte Ryska bankomatplundraligor för nys om detta, hon skulle lätt bli deras upcoming man inom kort. ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar