måndag 12 mars 2012

MÅNDAG

Igår när barnkalaset led mot sitt slut så hörde jag musik från 5-åringens rum.

Den nya discokulan snurrade på högvarv och på dansgolvet var det fullt liv.

Varma dansångor mötte mig i dörren. Tankarna for till min ungdom och någon obskyr underground-klubb i Bratislava eller möjligen Budapest.


Efter morgonens bestyr så känns det som om jag varit på ovannämnd klubb.

Hämtar nu lite krafter, har slagit bas i pittoresk miljö på Espresso House på Gullmarsplan. En snabb kaffe och lite hallonyoghurt på det.


Sen dags för spännande lunch med kund, på ett företag där jag var konsult för ett antal år sedan.

På den tiden fick jag äta bland de andra som jag, i dag ska vi stråla samma i direktionsmatsalen.

Att det är skillnad på folk och folk står helt klart - även fast det handlar om samma folk.

Glad vecka!//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar