lördag 10 mars 2012

"...och samtidigt vara närvarande i det lilla"

För något tag sedan fick jag en kommentar här på bloggen, en kommentar som jag tänkt mycket på. Det var när jag skrivit detta inlägg.

"Jag har glömt att läsa din härliga blogg,sen i somras och blir glad när jag hittar den igen!


Tack för hjälpen med bröllopstalet i NYC i juli! Tack för dina inspirerande inlägg som visar klarhet i tankar,kreativitet och hjärta. Du är säkert en mycket älskansvärd pappa! det är inte alla som får ihop den ekvationen- att vara offentlig inspiratör och samtidigt vara närvarande i det lilla. Tänk bara Enid Blyton.. Anna Wahlgren.. Skå-Gustav.. paret Myrdal.

Kristina L

Närvarande hemma och samtidigt närvarande borta är inte alldeles enkelt. Som igår, till att börja med.

Efter en mer än lovligt rörig och kort natt var det dags att sjunga ja må hon leva, Nelly 5-år - hurra, hurra!

Sen skulle alla i väg åt olika håll, och de flesta kom iväg okej, De två minsta, som jag hade befälet över, ville dock annat - dock oklart för alla inblandade vad.

Så, tillslut lyckades jag leverera dem på dagis.

Hem och packa Mac:arna, en sista kopp kaffe och sen i bilen.


Oj, ingen bensin - pit stop i Skärholmen. Sen på med soft musik och i huvudet gå igenom anteckningar och presentationen några sista gånger.


Dryga timmen senare tornar Bråviken upp framför mig och gamla minnen väcks till liv. Där har jag seglat många gånger och framför allt åkt motorcykel på vägarna runt omkring.


Efter lunch var det min tur att inta scenen. Tidsbegreppet i traditionell mening upphörde att existera.

Detta är nog den största utmaningen som talare, att kunna ställa om. Det har funkat hittills men låter sig inte alltid göras alldeles enkelt.

Efteråt var det idel glada miner och jag ser redan fram emot nästa - av tre - uppdrag för samma kund inom kort.

Förresten, låt oss byta roller - upp på scenen. Omelett!


I morse när jag sen vaknade hade jag fått ett mail som tecken på uppskattning - vilket uppskattas mkt. TACK X!

"Hej Ari,
Jag tillhörde skaran du hade föreläsning för idag i Kolmården. Jag vill bara säga till dig att du är den absolut bästa föreläsaren jag någonsin lyssnat på, du är verkligen helt otroligt duktig på det du gör!"


Nu fortsätta skruva skrivbord i barnens nya rum - och förhoppningsvis vara lika närvarande som igår.

Vill så gärna vara en älskvärd pappa och dräglig make.

I will do my best - och det brukar räcka nästa hela vägen!

Glad helg!//air

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar