söndag 29 april 2012

Äpplet faller inte långt

Satt upp bilden nedan på FB i går och fick ovanligt många "like". 


I min ungdom, 13-15-års åldern, åkte jag en hel del skate i Marielund med omnejd. Vid 27-års ålder gjorde jag en sporadisk comeback då jag råkade springa på en U-ramp i Ektorp (Norrköping) där vi bodde ett drygt år, testade några vändor. Kidsen tyckte min Alva-bräda var "konstig".

Äpplet faller inte långt ifrån trädet kom jag att tänka på och googlade fram en bild på den förstfödde då han fotograferades för en artikel i Sundsvallstidningen då han kommit in på snowboard gymnasiet.



Ser galet mycket fram emot The Battle of Father and Son 2012 i Rålis någon gång i sommar!


I dag är jag helt ledbruten, känns i hela kroppen. Känns också så cooL att jag började - nästan - där jag slutade för drygt 30 år sedan (bortsett från några vändor i U-rampen -91). "Droppade" i stora bowlen redan första dagen:-)

Efteråt kändes det nästan som en religiös upplevelse. Jag lade från mig prylarna, stretcha och funderade på vad det var som var så speciellt i den miljön jag just spenderat en timme.


Kom på att där vimlade det av killar och tjejer (även några till i min ålder) som gång på gång på gång testade sina gränser och misslyckades gång efter annan - tills att de lyckades! De vågade kliva ur sin komfortzon och jag hängde på.


Kanske fler borde prova, kliva ett steg bort från allt som känns stabilt - för att kunna ta ett steg till.

En vän på FB skrev att "Ari du är för skööön:) haha, man blir aldrig gammal va:)"

Jorrå, gammal blir jag också med uppenbarligen ännu inte för gammal för att uppleva en av de roligaste dagarna i mitt liv - en dag som jag för alltid kommer att minnas med stor glädje!


Glada//air






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar