torsdag 24 maj 2012

tidig morgon - mot norr

Kände mig alldeles berusad efter gårdagen på jobbet, fick så mycket. Känner mig privilegierad.

Det är sällan jag har möjlighet att stanna kvar och lyssna på andra men igår lyckade jag med det och det är jag glad för.

Björn Söderbergs Nepal-story var härliga att  lyssna på och Anna Dyhre r.o.c.k.a.d.e employer branding så att hela Grand gungade. Tack båda och alla andra för massor av INPUT!


Jag tankade intryck och energi och jag tänkte på det faktum att man inte kan - på sikt - ge mer än man får.

Efter en dag på Grand Hotell vad det dags för picknick på dagis. Vädergudarna var med oss och det var uppskattat av stora som små.


Därefter storhandla, hämta från simhoppsträning och lägga sista pusselbitarna på plats inför dagens uppdrag i Norrland.


Härlig morgon och ett underbart liv - att få göra det jag brinner för. På tal om det, vad har du för drömmar, gör du det du brinner för? Om inte - varför?


Björn (nämnd ovan) ställde samma fråga igår. Det vanligaste svaret är "...om jag hade pengar". Han berättade också att de flesta företagen i världen idag startas av kvinnor som tjänar mindre än 2 dollar/dag. Intressant - eller hur?!

Glada//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar