onsdag 18 juli 2012

Egen tid på stan - en stund borta för att komma närmare

Igår var det frun som åkte in en sväng till stan för att kolla om hon hittade något i klädväg, vilket hon inte gjorde. Själv hade jag händerna fulla med att hålla de små sysselsatta och vid liv.


Idag var min dag kommen, min stund på stan - en liten minisemester i semestern - för att kolla om jag hittar något i klädväg och få en stund för mig själv, s.k. egen tid.


Började med att gå förbi på kontoret för att vattna blomman, som enligt många skulle vara helt omöjlig att hålla vid liv, och konstatera att den blommade såsom jag hoppas och tror att affärerna kommer att göra i höst.


Sen handla skruvar på Clas Ohlson, byta keps till Maximilian på HM, scanna Åhléns och nu lunch på ombyggda Coppola. Strax en sväng på Gate One och sen blir det nog att åka hemåt igen.

Undrar hur vi är programmerade, några timmar från flocken - som stundtals väsnas ganska friskt (obs! ej frun) - och man längtar hem?!


Den frågan lär vi inte få svar på denna lynniga sommardag, kanske är det så enkelt att det har med kärlek att göra, vilket vi vare sig behöver förklara eller förstå. Utan bara vara tacksamma för att den finns, evigt tacksamma.

Glad dag!//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar