fredag 3 augusti 2012

7:e plats

För några dagar sedan satt jag upp bilden nedan (ur DI 25/7) på FB, jag skrev att det var en ödmjuk 7:e plats i dessa OS-tider. Fick många "like" och glada tillrop.

Några hörde av sig och undrade vad en 7:e plats egentligen innebär eller betyder. Det betyder att jag tagit mig upp på 10-top listan på en förhållandevis kort tid - från "ingenstans" som någon uttryckte det.


Det betyder att jag kan leva på det jag älskar mest av allt - vad gäller det jobbmässiga - och att jag kan utnyttja min fulla potential rörande kunskap, uttrycksform och förmåga att landa rätt i en mängd vitt skilda miljöer.

Det betyder att mina vänner på Talarforum trott på mig från dag ett, en dag som bara ligger något år borta. Utan dem inte ens plats 47 på denna lista. Ser fram emot en all time high-höst tillsammans!

Om jag siktar på plats nummer 1? Ne, det gör jag inte. Kanske klättra några platser men sen får det räcka. Jag siktar alltjämt på att bl.a. kunna hämta/lämna på dagis lika mkt som min underbara fru gör, att vara närvarande i vardagen - med de jag älskar mest.


Om jag är sugen på att komma igång igen efter fem veckors föreläsningsuppehåll? Skulle tro det, ses därute inom kort!

Allt gott!//doc.

ps. se länk i vänsterspalten på denna sida för öppet frukostseminarium - Beslutstriangeln - i september. ds. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar