fredag 31 augusti 2012

Var på väg till Bålsta

för vidare färd mot Villa Asker och råkade kliva av i Bro. Nåväl, det löste sig i konstruktiv anda då det visade sig var lika långt till det mesta från båda ställena.

STORT tack alla som var där, applåderna jag fick efteråt glömmer jag garanterat aldrig och då menar jag aldrig någonsin.

I taxin dit läste jag citatet nedan (under bilden) och pratade under mitt föredrag om vikten av oliktänkare och mångfald när beslut ska fattas. Eller som G. Bernard Shaw uttryckte saken: "All progress depends on the unreasonable man".


 ”Vi vill hyllna de galna. De missanpassade, rebellerna. Orosstiftarna. De runda bultarna i de fyrkantiga hålen. De som ser annorlunda på saker och ting. De är inte förtjusta i regler. Och de har ingen respekt för det rådande tillståndet. Man kan citera dem, vara oense med dem, förhärliga eller svartmåla dem. Det enda man inte kan göra är att ignorera dem. För de förändrar saker. De driver människosläktet framåt. Somliga kanske ser det galna i dem, men vi ser deras genialitet. För de som är galna nog att tro sig förändra världen … är de som också gör det. (Steve Jobs)

Efteråt i taxin på väg till pendeln läste jag på FB ett inlägg från en person som är en av de "runda bultarna", en person som ser annorlunda på saker och ting, en person som förändrar saker och driver människosläktet vidare - en person som gör skillnad.

Minns tavlan du just fått på er, din och Assurs, turné när du och jag färdades över en lunch på Malmen.


Leo skriver att: Jag brukar inte be folk läsa och sprida det jag skriver. Men jag vädjar till er om att sprida detta.http://www.leorazzak.com/2012/08/fuck-you-migrationsdomstolen/


Leo min vän, klart att jag delar ditt inlägg och håller tummarna - milt uttryckt. Vill man väl och kämpar hårt - vilket du gör med bravur - så blir det bra. Trust me - I´m a doctor.

Allt gott och glada//air

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar