tisdag 25 september 2012

En veckas uppehåll från bloggen

…med anledning av att det varit mkt nu - någon som hört den förut?! Mkt nu, ett nutidens mantra. Kommer det bli mindre – eller?! Vad tror du, vad tror jag?

Jag tror (mig veta) att det inte blir mindre med mindre än att vi själva ser till att det blir så, annars blir det tvärtom - mer. Ser du till att gasa och/eller bromsa efter behov och önskemål? Bra, viktiga saker.

Just lämnat på dagis och jag tror jag just knäckt koden för bästa möjliga morgon och dagislämning. Det är inget som kommit till mig gratis och det har tagit närmare 17 års lämnande - mer eller mindre non-stop – för att komma på lösningen.

Lösning: Se till att du har tid, att du inte är stressad. Lovar att det är värt att pröva. Funkar onekligen hemma hos. Empiri för dessa resultat och presenterad lösning kommer från en longitudinell studie som pågått – och pågår alltjämt – sen 1995.


Jo, mkt nu var det ja. Förra veckan var det mkt, mkt roligt. Vi spelade in en Promotion Trailer. Ungefär 10 - 90 ggr i månaden får jag frågan: ”Finns det ngt klipp på nätet där man kan se dig?”




Under dryga 24 timmar följde en skön DUDE – Julius – mig med start i STHLM till Malmö och en VD-träff högst upp i Turning Torso. 



Allt dokumenterades och någonstans i skid- och snowboardland klipps och redigeras timmar av material till två filmer. Det ska bli en långfilm och en kortfilm, typ 5-6 min resp. 1 min långa vardera. 



Vi har blandat flera världar – vetenskap med ungdomlig uttrycksform, VD-träff med dr air´s besluts-performance, Turning Torso-miljö med snabba klipp och bilder från 24h timmar i en talares liv. Can´t wait. 

Nu mot stan!//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar