måndag 25 februari 2013

Minns ni flourtanten?

Kommer ni ihåg den stackars damen, alltid med ett leende på läpparna, som stack in huvudet i klassrummet på glada 70-talet och möttes av ett öronbedövande BUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!! – ungefär som när ett bortalag kliver in på en fotbollsarena i fiendeland?


Det enda hon ville göra var att hjälpa oss småbarn att hålla tandtrollen stången. Vad fick hon för det? Idag förstår jag henne bättre, idag förstår jag henne fullt ut.


Måndag för oss alla, morgonen börjande bra och jag kände mig full av förväntan inför det som veckan bär i sitt sköte. Sen dök den obönhörliga frågan upp; Vem lämnar och hämtar på dagis? Vi turas verkligen om i konstruktiv anda, men barnen upplever det som om jag hämtar och lämnar 9/10 gånger.


-       OOOOOOOOHHHHHHHH-NOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!, NEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!, VAD  TRÅKIGT…. VARFÖR?!?!?!?!?! PAPPA-BAJSKORV!!! :-///

Inte lätt att bli profet i sin egen hemstad konstaterade jag för någon vecka sedan och samma verkar gälla i sin egen familj. På alla IT-/Managementkonsultbolag står man inför utmaningen att ”nå högre upp i näringskedjan”, dvs. att föra dialog och sälja till de som har pengarna, makten och beslutsmandatet. Hemma hos oss gäller samma tänk och högst upp finner ni således inte mig, jag kommer strax efter/under lånekaninen. Förslag på strategi för skapa en bättre dialog och nöjdare "kunder"?

Allt gott och bästa vecka, med eller utan flour och ev. lämning-/hämtning från dagis//doc. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar