tisdag 19 februari 2013

Stx efter tre...

efter en dag med bl.a. Malou och samtal om livet i Efter tio. Sitter på bussen till förorten, för att hämta de små på dagis, färdas i tanken tankar om livet.


Blev det en bra intervju idag? Ja, jag vill gärna tro det. 16-minuter kändes som tre. Klicka HÄR och se den i sin helhet. Tänk om samtalet idag hjälper en person att komma vidare, på något plan, på något sätt, ja då är resten ren "vinst" som man uttrycker det i affärsvärlden.


...men idag handlade det - dess bättre - alltså om något mer, något betydligt större, det handlade om livet. Det handlade - lite förenklat - om att det inte är hur man har det (eller har haft det) utan hur man tar det som avgör hur man trivs med livet.

Tänker på hur mycket jag lärt mig, hur mycket jag fått "tack vare" det jag mist. Ett av livets paraoxer, svårt att förstå även fast jag gärna vill. Men behöver vi verkligen förstå allt?

Kommer också osökt att tänka på vägbonaden som hängde i mitt föräldrar hem där det stod att läsa:
"Om du glad och lycklig vill bliva, denna gyllene regel minns, sakna ej det som fattas utan värdera det som finns."

Keep it simple. säger jag och önskar er alla en fin dag här i herrens hage!//doc.


1 kommentar:

  1. Bra intervju men oj vad ofta Malou avbröt dig.

    /mvh Jan

    SvaraRadera